לא סתם בחרתי לכתוב על זה מאמר.

האמת שהשם הזה באמת קצת מבלבל.

בואו ניישר קו לגבי המינוח.

כל אתר, באשר הוא נועד לתמוך בשתי מטרות מרכזיות:

לשקף את היכולות של העסק שלך במרחב הדיגיטלי.  כלומר לאפשר לגולש להבין מי אתה /אתם ואיך אתם יכולים לסייע לו.

לקדם מכירה של המוצרים / שירותים שלך.

אז למה אתר תדמית ?

הרי אתר כזה –  לא רק בונה את התדמית שלנו.

ברור שמטרתו גם לקדם את העסק שלנו.

קוראים לאתר תדמית – “אתר תדמית” – כי זה הכל עניין של פרופורציות.

באתר תדמית, במונחי פארטו,

מדובר על 80% מהאתר שמוקדש לסיפור העסק שלך

ו- 20% (ואולי אף פחות) לטריגרים שונים להנעה לפעולה של הגולש ליצור אתך קשר בנוגע למוצרים / שירותים שלך.

 

איפה הפרופורציות הללו משתנות ? או מתי לא מספיק לי אתר תדמית ?

אתר חנות / מסחר

אם העסק שלכם לא מבוסס על לדבר איתכם

אלא מדובר ממש בעסק שרוצה למכור באמצעות האינטרנט – אזי אתם צריכים אתר מסחר / חנות.

באתר כזה 80% ממה שאפשר לעשות זה לקנות מוצר פיזי או דיגיטלי

ו-  20% (או פחות) יאפשרו ללמוד את הסיפור שלכם ולחזק את הבחירה של הגולש למה לקנות דווקא אצלכם.

למשל:

1. אם אתם משכירים קלנועיות לתיריים לפי שעות / ימים – אתם תרצו לפתח באתר שלכם אפשרות לרכישה און ליין

2. אם אתם צלמים שמוכרים את התמונות שלכם לקהל הרחב – אתם תרצו לפתח באתר שלכם אפשרות לרכישה און ליין

3. אם אתם יצרני ליין בגדי ים, אתם תרצו לאפשר לגולשים לקנות ברשת

4. אם פיתחתם קורס דיגיטלי על איך לחייך יותר במהלך היום – אתם תרצו שהגולשים ירכשו את הקורס באתר שלכם

ועוד.

חנות של מוצרים, או הרשמה למוצר דיגיטלי, או הורדה של חומרים בתשלום נועדה בראש ובראשונה  לגרום לגולש – לפתוח את הארנק ולשלם.

 

אתר בלוג / vlog

אם אתם בשלבים של יצירת קהילה נאמנה לרעיון שלכם.

וממוקדים כעת בתקשור האג’נדה שלכם באמצעות מאמרים /או וידאויים, יכול להיות שאתם זקוקים בכלל לאתר בלוג (מאמרים) או אתר Vlog (וידאו בלוג)

אז נחזור אליכם

אתם כאן כי הבנתם שאתם רוצים לבנות אתר תדמית.

כזה שיאפשר להבין מי אתם ומה אתם מציעים.

כזה שייחזק את הרצון לבחור דווקא בכם כנותן שירותים / ספק מוצרים מוצרים מועדף.

דוגמאות לאתרי תדמית:

למה לשים לב:

עמודים נפרדים לשירותים השונים, עם דגש ותוכן נרחב מאוד לעמודי שירות תחרותיים, למשל CBT

אזור מאמרים נרחב, הכולל חלוקה לקטגוריות ותגיות

שפה עיצובית: מבוססת על שילוב של איורי ילדים (נרכשו ממאיירת), יחד עם תמונות אווירה עשירות בצבעים

אתר תדמית לפסיכולוג

אתר תדמית למרכז טיפול רב תחומי

למה לשים לב:

עמודים נפרדים למוצרים השונים, מבנה עמוד קבוע

עמודים נפרדים לאנשי הצוות, עם מבנה עמוד קבוע

עמודים נפרדים לאזור המאמרים, היות ובשלב זה יש מעט מאמרים (כ-10 בלבד) ללא חלוקה נוספת לקטגוריות

שפה עיצובית: כתמי צבע בצבעים נבחרים שמלווים את הגולש מדף הבית דרך כל דפי האתר

אתר תדמית למרכז טיפולים

אתר תדמית ליועץ תעסוקתי

למה לשים לב:

4 שירותים נפרדים שונים, עמוד מובחן לכל שירות

חלוקת אזור המאמרים באתר לפי תחומי השירות השונים

עמוד אודות מפורט

שפה עיצובית: שימוש בצבעי המותג בשילוב תמונות מתאימות

הנעה לפעולה משולבת בכל עמוד – ליצירת קשר

דע את הלקוח – בחירת קהלי מטרה

אתר תדמית לעמותה

למה לשים לב:

 

סליידר ראשי מתחלף ומעוצב בדף הבית

דף בית שמוביל לאזורים נבחרים באתר

אזור שאלות ותשובות שמאפשר להבין למי השירות של העממותה מתאים

עמוד נפרד, שונה מהשאר הפונה לארגונים

טופס צור קשר מורכב – הממושק למערכת הסיילספורס של הארגון  (כלומר כל הפרטים של הפונה מוזנים אוטומאטית גם בסיילספורס)

שפה עיצובית: שימוש בצבעי המותג, שימוש מופחת באימגים חיצוניים מתוך רצון להימנע משימוש בתמומנות מבוססות בנק תמונות

אתר תדמית לעמותה

אתר תדמית לחברת סטארטאפ  

 

למה לשים לב:

 

מדובר באתר של עמוד אחד (one page) בלבד

סליידר ראשי שתופס את ממרבית המסך – ומייצר “אווירה”

אזור מעוצב שמציג את התועלות של המוצר מיד עם הכניסה לדף

חשיפה של הצוות, הופעות בתקשורת וזכייה בתחרויות באותו עמוד

שילוב של הנעה לפעולה בסוף העמוד

שפה עיצובית: חיבור לירוק, לטבע, שימוש בעיקר באפקטים של אנימציה ותנועה כדי לשדר חדשנות ולייצר עניין אצל הגולש

אתר-לחברת-סטארטאפ-גלובלית-1-1
אתר לחברת סטארטאפ גלובלית

אתר תדמית למשרד הנהלת חשבונות

למה לשים לב:

 

דף בית במוביל לכל אחד מהעמודים המרכזיים באתר

עמוד נפרד לכל מוצר / שירות של החברה

אזור מאמרים

שפה עיצובית: שימוש בצבע דומיננטי – כחול, יחד עם תמונות מבנק תמונות ותמונות אוטנתיות (בעמוד אודות)

אתר-למשרד-הנהלת-חשבונות-
אתר למשרד הנהלת חשבונות