מהו טקסט חלופי?

 

פסקה קצרה של טקסט הנקראת “טקסט חלופי” או”טקסט אלטרנטיבי”, משמשת באתרי אינטרנט כדי לתאר תמונות ותוכן אחר שאינו טקסט. מטרתו העיקרית היא להבטיח שקוראי מסך ומשתמשי טכנולוגיה מסייעת אחרים יוכלו לגשת לתמונות באתר. לרוע המזל, אנשים רבים אינם מודעים לחשיבותו של טקסט חלופי או כיצד להשתמש בו לטובת נגישות האתר שלהם ולטובת הצרכנים.

למה טקסט חלופי חשוב?

טקסט חלופי עוזר לבעלי מוגבלויות (עיוורים ולקויי ראייה), וגם למנועי חיפוש, להבין את תוכן התמונה או קובץ.

Alt-text צריך לתת מידע ולא רק תיאור. ודא שהכתיבה שלך ממוקדת פעולה ולא ממוקדת מראה. למרות שהפעולה שאתה רוצה שהמשתמש ישלים היא לשלוח לך אימייל, ייתכן שלכפתור האימייל שלך יש רק תמונה של מעטפה. עם זאת, אם אתה רוצה שהמשתמש ישלח לך אימייל, הטקסט האלטרנטיבי שלך צריך להיות במקום “צור קשר” או “שלח אימייל” כדי להעביר בצורה מדויקת יותר את המטרה.

למה טקסט חלופי חשוב לנגישות האתר?

אנו יודעים שהנגישות חשובה לאתר שלך. המשמעות היא שכולם יצליחו לגשת לתוכן, ללא קשר אם התמונות מושבתות במכשיר שלהם. טקסט חלופי מוודא שהתוכן שלך עדיין זמין אם התמונות שלך לא נטענות. כל הכפתורים, האינפוגרפיקה, תרשימים ותמונות באתר צריכים להיות מתויגים עם מידע ברור ושימושי.

טקסט אלטרנטיבי מועיל למשתמשים ממגוון סיבות בנוסף לכך שהוא נחוץ לאנשים עיוורים או לקויי ראייה. מקרים אחרים כוללים צופים שעשויים להשתמש בקוראי מסך ושלא יוכלו לזהות או להבין תמונה ללא טקסט חלופי. בעת גלישה באתר במכשיר נייד, יכולת הטעינה של התמונות עשויה להיות תלויה בחיבור. לפעמים, במיוחד בהודעות דואר אלקטרוני, דפדפנים משביתים גרפיקה שמגיעה מכתובות אינטרנט לא מזוהות.

דוגמה רעה: תמונה של תרשים.

דוגמה טובה: תרשים המראה את עלייה של 30 אחוז במכירות המוצר.

כדי לעזור בכך, צור רשימה של מילות המפתח החשובות שאליהם תרצה להתייחס בתמונה. רובם צריכים להיות שמות עצם ופעלים עם מעט שמות תואר. ואז תחשוב למה התמונה שם. צור את הטקסט האלטרנטיבי שלך מתוך מחשבה על המטרה הסופית.

דוגמה רעה: אישה חייכנית עומדת ליד הכיור, בכפפות ומחזיקה בקבוק ספריי חיטוי אחר צהריים שטוף שמש.

דוגמה טובה: אישה מאושרת עומדת במטבח מחזיקה בקבוק ספריי חיטוי מהמותג שלך, עם הטקסט: למידע נוסף על המוצר שלנו.

 

טקסט חלופי בקידום אורגני (SEO)

טקסט חלופי מחובר לרוב לאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). לצד שיפור חווית המשתמש באתר שלך, טקסט חלופי עוזר לגוגל להוסיף את הדף שלך לאינדקס ולשפר את הדירוג שלך. אבל נגישות היא עדיין המטרה החשובה ביותר של טקסט חלופי. צור תיאורי תמונה איכותיים כדי שהמשתמשים שלך עם מוגבלויות יוכלו לקיים אינטראקציה עם התוכן שלך, ולאחר מכן תהיה השפעה חיובית על SEO. אם תזניח את הנגישות להתמקד ב-SEO, המשתמשים ואיכות הדף שלך ייפגעו.

גוגל מענישה את בעלי האתרים על סתימת מילות מפתח בדפים שלהם וזה יפגע בדירוג האתר שלך. במקום זאת, השתמש במילות מפתח המתארות את תפקוד המידע ומספקות ערך למשתמש שלך. כדי לעזור לגוגל לאנדקס במדויק את התוכן, עליהם לתת פרטים על התמונה, להדגיש את העובדות או התכונות העיקריות שהתמונה ממחישה ולהסביר מה התמונה מסמלת לגבי הנושא.

דוגמה רעה: בלנדר, מותג, שייקים, בריאות, ויטמינים, יוקרה.

דוגמה טובה: בלנדר אלגנטי מלא בשייק פירות בריא.

כמה כללים לכתיבת טקסט חלופי:

1) לספק דוגמה של תמונה ולתת מידע חזותי למשתמש;

2) השתמש בכמות קטנה של מילות מפתח;

3) להישאר קצר – עד 125 תווים לכל היותר. לא כדאי להשתמש במילים כגון, “תמונה של”, לתיאור תוכן התמונה בטקסט אלטרנטיבי;

4) לא לרשום את שם התמונה או כותרת הדף כטקסט חלופי.

 

אם תזכור להשתמש בטקסט חלופי עבור כל התמונות הרלוונטיות בדף שלך ותפעל לפי השיטות המומלצות האלה, תבטיח חוויה חיובית למשתמשים באתר שלך. אתה תגדיל את הנגישות באינטרנט, ותשפר את ה-SEO של האתר שלך. Alt-text הוא דוגמה מצוינת לעיצוב אוניברסלי; זה מועיל לכל המעורבים באתר ויוצר סביבה מכילה ופתוחה.

טקסט חלופי לתמונות הוא לא רק דרישה לנגישות, אלא גם תרגול קידום אתרים טוב.

הטקסט האלטרנטיבי הוא חלק חשוב מהתמונה ויש לכלול אותו עם התמונה באתר שלך. זה נותן לך הזדמנות לספק מידע נוסף על התמונה שלך ולתאר את התוכן שלה.