הנגשת אתרי אינטרנט מתייחסת לעיצוב ופיתוח של אתרי אינטרנט, אפליקציות אינטרנט ומשאבים דיגיטליים אחרים שניתן לגשת אליהם ולהשתמש בהם על ידי כולם, כולל אנשים עם מוגבלויות.

הנחיות להנגשת תוכן באינטרנט

הנה כמה שיקולים מרכזיים ושיטות עבודה מומלצות להשגת נגישות האתר:

הנחיות נגישות לתוכן אינטרנט (WCAG): הנחיות אלו מספקות סטנדרטים להפיכת תוכן אינטרנט לנגיש יותר עבור אנשים עם מוגבלויות. WCAG מכסה מגוון רחב של דרישות נגישות, כגון מתן טקסט חלופי לתמונות וסרטונים, הקפדה על ניווט באתר באמצעות מקלדת ושימוש בשפה ברורה ופשוטה.

טכנולוגיה מסייעת: טכנולוגיה מסייעת כגון קוראי מסך, תוכנות לזיהוי דיבור והתקני קלט חלופיים יכולה לעזור לאנשים עם מוגבלויות לגשת למשאבים דיגיטליים ולהשתמש בהם. חשוב לוודא שאתרי אינטרנט תואמים לטכנולוגיות מסייעות נפוצות.

עיצוב כולל: עיצוב כולל כרוך בהתייחסות לצרכים של מגוון רחב של משתמשים מתחילת תהליך העיצוב.

מעקב ושיפור מתמשכים: נגישות היא תהליך מתמשך, וחשוב לנטר ולשפר באופן שוטף את הנגישות של אתרי אינטרנט. זה יכול להיות כרוך בביצוע ביקורת נגישות קבועה וטיפול בכל בעיה שזוהתה.

בסך הכל, נגישות לאינטרנט חיונית כדי להבטיח שלכולם תהיה גישה שווה למידע ולשירותים באינטרנט. על ידי ביצוע שיטות עבודה והנחיות מומלצות, נוכל ליצור אתר אינטרנט נגיש עבור כל המשתמשים.

חוקי אריה (ARIA) 

חוקי אריה (ARIA) הם תקן של נגישות תוכן אתר האינטרנט לאנשים עם מוגבלויות. ARIA מאפשר למתכנתים להוסיף מידע נוסף לתגי HTML, CSS ו-JavaScript שמתאר תפקודים ותצוגות מסוימות של רכיבי ממשק משתמש בצורה מדויקת יותר.

כמתכנת, כדאי לך להכיר חוקי אריה ולהשתמש בהם כדי להבטיח נגישות מקסימלית של האתר שלך לכל המשתמשים. הנה כמה חוקי אריה עקרוניים והמלצות לשימוש בהם:

מזהים רכיבים נגישים: השתמש בתגי ARIA כדי לזהות רכיבי ממשק משתמש נגישים באתר שלך. לדוגמה, ניתן להשתמש בתגים כמו “role” ו-“aria-label” כדי לתאר את התפקוד והתוכן של כפתורים, חלונות דו-שיח וטבלאות.

ייעודיות ודיוק: נגישות תלויה בכך שהרכיבים נגישים לכל משתמש. לדוגמה, ניתן להשתמש בתגים כמו “aria-haspopup” כדי לציין שקישור מוביל לתפריט נפתח, או “aria-required” כדי לציין ששדה טקסט הוא חובה למילוי.

נגישות לקוראי מסך: קוראי מסך הם כלי חשוב לנגישות וחיוניים למשתמש. קוראי מסך הם תוכנות שתוכננו במיוחד כדי לסייע לאנשים עם מוגבלויות ראיה, שמיעה, תפקודיות או כל מוגבלות אחרת לגשת לתכנים באינטרנט. קוראי המסך מפרשים את התוכן ומציגים אותו באופן שקול לאלה שמשתמשים במסך ראיה.

בכדי לסייע לקוראי מסך לגשת לתכנים שלך, יש להשתמש בתגי ARIA מתאימים. התגים של ARIA מכילים מידע נוסף על התכנים, המבנה והתפקוד של רכיבי הממשק המתאימים, ומספקים לקוראי המסך את המידע הנחוץ כדי להבין את המסר והפעולות הנדרשות לגשת לתכנים.